Handelsbetingelser
Du har 14 dages fortrydelsesret og fristen starter fra den dag du modtager varen, HUSK at kigge varen igennem for eventuelle fejl.. Varen skal returneres i samme stand, som den blev modtaget, dvs. stoffet må ikke være vasket, syet eller klippet. Vi dækker ikke returporto. Alle afklippede varer (stof, bånd mv.) tages ikke retur. |
Betaling
Når du, i sidste trin af bestillingen, klikker på "godkend/betal", er din ordre gennemført og modtaget hos os. Umiddelbart efter modtager du en Ordrebekræftelse pr. e-mail.
Hos os kan du betale med Dankort, Mastercard, Visa, Mobil Pay på eller på vores PayPal Dinstofbutik@gmail.com.
Hvis ikke du har mulighed for at benytte dig af de ovennævnte, er du velkommen til at kontakte os, så finder vi en anden løsning.
Så snart vi har modtaget din betaling, klipper og sender vi din ordre, inden for butikkens åbningstid.
Hvis vi ikke har modtaget den fulde betaling indenfor 1-2 hverdage, vil ordren betragtes som ugyldig og herefter annulleres. Vi vil naturligvis forsøge at kontakte dig inden annulleringen.
Fragt
Fragt kun 45,00 kr. bestiller du varer for over 250,00 kr. får du fragten gratis. (gælder kun forsendelser i Danmark)
I Danmark sender vi med GLS, uden omdeling, inden for 3-5 arbejdsdage. Du modtager en sms på mobilen med afhentningsstedet og i hvilken periode du kan afhente pakken. Skulle du have et ønske om et specielt afhentnings sted, skal du blot skrive det i kommentarfeltet på din bestilling.
Så fremt der er fejl i fremsendte stof, bedes du straks kontakte os og aftale nærmere. Herefter sender vi en returlabel. Pakker der returneres uden aftale, ydes der ikke returfragt.
Hvis ikke du får afhentet varen, inden fristens udløb, får vi pakken retur. Ønskes pakken gensendt, vil det koste en ny fragt på 45 kr. Der ydes ikke tilbagebetaling for uafhentet stof.
Bor du f.eks. i Sverige, Norge eller på Grønland, sender vi med Post Nord, som alm. brev og til deres takster.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til (indsæt mailadresse) eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Bemærk afklippede metervare og bånd mm kan ikke returneres.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Bemærk afklippede metervare og bånd mm kan ikke returneres.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer betalinger modtaget fra dig(det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Din Stofbutik
Ahlgade 8
4300 Holbæk
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Din Stofbutik
Ahlgade 8
4300 Holbæk
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Din Stofbutik og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: dinstofbutik@gmail.com
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte dinstofbutik@gmail.com.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 25-05-2019